KAMI MENGHADAPI MASALAH YANG AGAK BESAR DIANTARA KREW KAMI.......MASA DEPAN AZMIR NEWS TERUMBANG AMBING....TAPI APAKAN DAYA...KITA HANYA MAMPU MERANCANG TAPI ALLAH YANG MENENTUKANNYA....KAMI MEMOHON MAAF ATAS SEGALA KESULITAN YANG DIALAMI...

20/01/2013
Afnan Hairi
Co-Founder Azmir News











































Thursday 24 January 2013

BlackBerry Enterprise Service 10 (BES10) Bakal Dilancarkan Seiring BlackBerry 10 (BB10)

/iawani-bes10-blackberry-entrprises-services-10-bb10-0-1
Sebagai persediaan untuk pelancaran rasmi BlackBerry 10, pihak Research In Motion memperkenalkan BlackBerry Enterprise Service 10 (BES10). Perkhidmatan ini ditujukan khas untuk syarikat swasta, badan berkanun dan agensi-agensi kerajaan. Bukan untuk pengguna biasa. Tujuan penyediaannya adalah untuk menyelesaikan masalah pengaksesan data antara sistem operasi mudah alih yang berbeza antara satu sama lain. BES10 memudahkan peranti BlackBerry, peranti Android dan peranti iOS (sama ada tablet atau smartphone) mengakses data yang sama serta berkongsi data dalam pemantauan rapi. Dalam sebuah organisasi kakitangan biasanya memiliki peranti berlainan antara satu sama lain. BlackBerry Enterprises Service wujud sebagai administrator berpusat untuk memantau aktivi penggunaan data organisasi dalam kesemua peranti tersebut, memastikan supaya data penting milik organisasi tidak terlepas keluar bahkan dapat dikawal penggunaannya untuk mengelak kecurian maklumat ataupun kebocoran maklumat.
Peranti milik kakitangan akan didaftarkan terlebih dahulu kemudian diberikan kebenaran untuk mengakses data. Integrasi antara peranti-peranti berlainan yang menggunakan sistem operasi berlainan dalam organisasi dapat dimudahkan dengan adanya BlackBerry Enterprise Service 10. Dari penggunaannya pihak majikan boleh memantau aktiviti peranti yang digunakana oleh kakitangan. Ini secara langsung menggalakkan produktiviti serta memastikan data organisasi dari terbocor keluar secara diam-diam. Sayanya tidak ada link yang dikongsikan oleh Research In Motion untuk kita menggali lebih banyak maklumat mengenai BlackBerry Enterprise Service 10. Hanya video pengenalan ada dikeluarkan. Peter Devenyi, Naib Presiden Senior Di Bahagian Perisian Perniagaan Di Research In Motion menyatakan hal berikut – “BlackBerry Enterprise Service 10 empowers employees to be more productive and better equipped to serve customers while it provides business and IT leaders with the confidence that corporate data is protected and manageable in the same way they have long enjoyed with BlackBerry.” BlackBerry Enterprise Service 10 bakal menjalani pelancaran rasmi pada Mei 2013. Mungkin lebih awal atau lebih lambat dari tarikh itu.

Jika Suka,Tidak Berpuas Hari, Tak Minat Sila Komen

HTML Comment Box is loading comments...

Popular Posts

Copyright © 2013 Azmir Zawawi. Powered by Blogger.
 
© Copyright 2013 Azmir News
Fully Design by Crew of Azmir News