
Samsung selalu menyajikan kita dengan
iklan-iklan tertentu dicipta seakan ‘menjolok’ Apple dengan slogan
tertentu misalnya “The Next Big Thing”. Dalam iklan Galaxy S3, Samsung
memperli ratusan peminat Apple yang setia beratur panjang berjam-jam
lamanya menunggu ketibaan iPhone 5. Tiada siapa tahu idea untuk strategi
pengiklanan ‘berani’ sebegitu datang dari seorang lelaki – Brian
Wallace. Beliau merupakan Presiden Pemasaran Eksekutif di Samsung
Amerika. Kini, Google berjaya menarik masuk Brian Wallace ke Motorola
Mobility tapi tidak
diumumkan besar-besaran. Matlamat membawa Brian Wallace bekerja di
Motorola adalah untuk menjadikan produk Motorola atau produk-produk
Google yang lain jadi laris dipasaran melalui pemasaran di iklan-iklan
sepertimana dibuat oleh Samsung sebelum ini sehingga orang ramai jadi
peka dengan peranti mudah alih berjenama Samsung. Tidak lama selepas
ini, Google pasti mengeluarkan strategi serupa untuk produk fizikalnya
seperti Nexus 4, Nexus 7, Nexus 7 juga Samsung Galaxy Nexus.