KAMI MENGHADAPI MASALAH YANG AGAK BESAR DIANTARA KREW KAMI.......MASA DEPAN AZMIR NEWS TERUMBANG AMBING....TAPI APAKAN DAYA...KITA HANYA MAMPU MERANCANG TAPI ALLAH YANG MENENTUKANNYA....KAMI MEMOHON MAAF ATAS SEGALA KESULITAN YANG DIALAMI...

20/01/2013
Afnan Hairi
Co-Founder Azmir News











































Sunday 1 July 2012

Apple Siri Tumpas Pada Google Voice Search

Walaupun sokongan carian suara tidak digunakan dengan meluas oleh para pengguna, namun ia merupakan salah satu fungsi yang menarik hati ramai pengguna apabila ingin memilih peranti. Dan kini, sekiranya anda ingin membeli peranti baru disebabkan fungsi ini, mungkin anda ingin membeli peranti Android 4.1 Jelly Bean, berbanding iPhone 4S.

Apple telah pun memperkenalkan Siri pada tahun lepas, dan sejak daripada itu, ia menewaskan pelbagai aplikasi lain, termasuk S-Voice pada Galaxy S3 sebelum ini. Namun, apabila dibandingkan dengan Google Voice Search, ia kelihatan Siri tewas, apatah lagi Google membawakan pembacaan suara yang lebih neutral berbanding Siri yang kelihatan seperti robot.

Sokongan Voice Search ini diumumkan oleh Google semalam pada acara Google I/O, membawakan fungsi sokongan carian berasaskan suara. Untuk memperlihatkan data padanya, Google menggunakan Knowledge Graph yang diperkenalkan oleh mereka sebelum ini, dan memaparkannya dengan menarik pada Jelly Bean.

Jadi, apa kata anda berkenaan Siri dan Google Voice Search ini?

Jika Suka,Tidak Berpuas Hari, Tak Minat Sila Komen

HTML Comment Box is loading comments...

Popular Posts

Copyright © 2013 Azmir Zawawi. Powered by Blogger.
 
© Copyright 2013 Azmir News
Fully Design by Crew of Azmir News