KAMI MENGHADAPI MASALAH YANG AGAK BESAR DIANTARA KREW KAMI.......MASA DEPAN AZMIR NEWS TERUMBANG AMBING....TAPI APAKAN DAYA...KITA HANYA MAMPU MERANCANG TAPI ALLAH YANG MENENTUKANNYA....KAMI MEMOHON MAAF ATAS SEGALA KESULITAN YANG DIALAMI...

20/01/2013
Afnan Hairi
Co-Founder Azmir News











































Saturday 29 December 2012

Gambar Rekabentuk Konsep Untuk Tablet Dan Komputer Apple Pada 80-an Diperlihatkan


Rekabentuk peranti Apple sering dipuji ramai disebabkan beberapa ciri-ciri astetik padanya, dan semestinya ramai yang ingin mengetahui bagaimanakah rekabentuk konsep untuk peranti Apple ketika permulaan dulu.

Pada sekitar 80-an, Apple bekerjasama dengan Frogdesign dalam merekabentuk beberapa perkara, dan kini, pengasas Frogdesign- Hartmut Esslinger, melalui buku terbaru beliau, Design Forward berkongsi beberapa rekabentuk konsep awal untuk Apple, terdiri daripada tablet, telefon dan juga komputer.
Memandangkan ia hanya sekadar rekabentuk konsep sahaja, maka peranti ini tidak dipasarkan, dan hanya sekadar idea awal sahaja. Namun, daripada apa yang dikongsikan, kita boleh lihat yang mana rekabentuk awal ini telah menetapkan trend dan inovasi dalam nilai astetik rekabentuk Apple pada hari ini.
 
Sumber Rujukan: TechCrunch
Sumber Gambar: DesignBoom

Jika Suka,Tidak Berpuas Hari, Tak Minat Sila Komen

HTML Comment Box is loading comments...

Popular Posts

Copyright © 2013 Azmir Zawawi. Powered by Blogger.
 
© Copyright 2013 Azmir News
Fully Design by Crew of Azmir News