KAMI MENGHADAPI MASALAH YANG AGAK BESAR DIANTARA KREW KAMI.......MASA DEPAN AZMIR NEWS TERUMBANG AMBING....TAPI APAKAN DAYA...KITA HANYA MAMPU MERANCANG TAPI ALLAH YANG MENENTUKANNYA....KAMI MEMOHON MAAF ATAS SEGALA KESULITAN YANG DIALAMI...

20/01/2013
Afnan Hairi
Co-Founder Azmir News











































Sunday 30 December 2012

Planet Pertama Berpenduduk Seperti Bumi Mungkin Ditemui Pada 2013?

Semua sedia maklum yang mana terdapat planet lain dalam alam semesta ini, namun sehingga hari ini, masih tiada planet dengan penduduk seumpama di Bumi yang ditemui. Perkara ini dijangka akan berubah pada tahun hadapan.

Planet

Mengikut kajian beberapa saintis, mereka berkongsi akan, mengatakan yang mana pada tahun 2013 kelak, planet pertama dengan makhluk didalamnya mungkin akan ditemui.
Melalui laman Space.com, ia dikongsikan mengatakan terdapat lebih 200 bilion bintang di angkasa yang mengehoskan lebih kurang 50 bilion planet. Dan dengan mengambil kadar 1:10,000 planet yang menyerupai Bumi, maka jumlah planet seumpama Bumi ini adalah sekitar 5,000,000 planet.

Namun, semestinya untuk menemui planet yang menyerupai Bumi dengan penduduk didalamnya adalah sesuatu proses yang sukar.
Sekiranya kita berjaya menemui planet yang berpenduduk, maka ia akan memberikan kesan yang amat besar dalam sejarah dan juga tamadun manusia.

Jika Suka,Tidak Berpuas Hari, Tak Minat Sila Komen

HTML Comment Box is loading comments...

Popular Posts

Copyright © 2013 Azmir Zawawi. Powered by Blogger.
 
© Copyright 2013 Azmir News
Fully Design by Crew of Azmir News