KAMI MENGHADAPI MASALAH YANG AGAK BESAR DIANTARA KREW KAMI.......MASA DEPAN AZMIR NEWS TERUMBANG AMBING....TAPI APAKAN DAYA...KITA HANYA MAMPU MERANCANG TAPI ALLAH YANG MENENTUKANNYA....KAMI MEMOHON MAAF ATAS SEGALA KESULITAN YANG DIALAMI...

20/01/2013
Afnan Hairi
Co-Founder Azmir News











































Sunday 24 June 2012

Seramai 78% Pengguna Malaysia Mengakui Menggunakan Perisian Cetak Rompak



Dalam perkembangan ICT pada masa kini, walaupun terdapat pelbagai perisian sumber terbuka dan percuma, salah satu perkara yang sukar dikawal adalah penggunaan aplikasi dan perisian cetak rompak. Melalui kajian terkini yang dilakukan oleh BSA, ia memperlihatkan seramai 78% pengguna komputer di Malaysia mengakui menggunakan perisian cetak rompak.

Angka yang dikeluarkan melalui kajian Business Software Alliance (BSA) ini boleh dikatakan sebagai salah satu angka yang besar. Dan kebanyakkan daripadanya dilaporkan adalah terdiri daripada pengguna lelaki berusia antara 18 hingga 24 tahun.

Namun, angka ini mungkin akan berkurangan dalam bulan-bulan akan datang, dengan lebih banyak aplikasi dan perisian yang mula mengintegrasikan sokongan perkomputeran awan pada perisian mereka.

Jika Suka,Tidak Berpuas Hari, Tak Minat Sila Komen

HTML Comment Box is loading comments...

Popular Posts

Copyright © 2013 Azmir Zawawi. Powered by Blogger.
 
© Copyright 2013 Azmir News
Fully Design by Crew of Azmir News