KAMI MENGHADAPI MASALAH YANG AGAK BESAR DIANTARA KREW KAMI.......MASA DEPAN AZMIR NEWS TERUMBANG AMBING....TAPI APAKAN DAYA...KITA HANYA MAMPU MERANCANG TAPI ALLAH YANG MENENTUKANNYA....KAMI MEMOHON MAAF ATAS SEGALA KESULITAN YANG DIALAMI...

20/01/2013
Afnan Hairi
Co-Founder Azmir News











































Saturday 28 April 2012

[MALAY] Facebook Kini Menawarkan Aplikasi Antivirus Untuk Pengguna Mereka



Facebook dengan menjadi laman sosial terkemuka di dunia, ia turut menjadi salah satu tempat untuk tersebarnya pautan berbahaya dan sebagainya yang boleh menjejaskan pelbagai aktiviti pada komputer anda. Untuk Mengatasi perkara ini daripada berleluasa, kini Facebook bekerjasama dengan beberapa pengeluar antivirus, dan menawarkannya melalui laman sosial mereka.



Melalui laman sosial Facebook, kini mereka telah mempertingkatkan sokongan menyemak URL pada laman sosial mereka, membolehkan mereka mengenal-pasti URL yang berbahaya dengan pantas, dan mengelakkannya daripada dikongsikan melalui laman sosial tersebut.

Dan dalam usaha untuk turut menawarkan perlindungan kepada komputer para pengguna, kini Facebook Security menawarkan halaman khas untuk mendapatkan perisian antivirus untuk komputer anda, membolehkan mereka mendapatkan antivirus dengan percuma ataupun sokongan selama sehingga 6 bulan melalui laman tersebut. Antara perisian antivirus yang ditawarkan melaluinya adalah termasuk daripada Microsoft, McAfee, TrendMicro, Sophos, dan juga Symantec.

Jadi, bagi para pengguna Mac OS X dan juga Windows yang ingin mendapatkan perisian antivirus untuk komputer mereka, mungkin boleh dapatkannya daripada laman khas Facebook, dan mula melindungi komputer anda dengan lebih menyeluruh lagi.

Jika Suka,Tidak Berpuas Hari, Tak Minat Sila Komen

HTML Comment Box is loading comments...

Popular Posts

Copyright © 2013 Azmir Zawawi. Powered by Blogger.
 
© Copyright 2013 Azmir News
Fully Design by Crew of Azmir News