KAMI MENGHADAPI MASALAH YANG AGAK BESAR DIANTARA KREW KAMI.......MASA DEPAN AZMIR NEWS TERUMBANG AMBING....TAPI APAKAN DAYA...KITA HANYA MAMPU MERANCANG TAPI ALLAH YANG MENENTUKANNYA....KAMI MEMOHON MAAF ATAS SEGALA KESULITAN YANG DIALAMI...

20/01/2013
Afnan Hairi
Co-Founder Azmir News











































Saturday 28 April 2012

[MALAY] Sokongan Lawatan 3D Di Google Maps Turut Diperkenalkan Untuk Lokasi Di Malaysia





Lanjutan daripada pengumuman Google untuk sokongan lawatan gambar 3D terus pada Google Maps, nampaknya, ia turut menyertakan sokongan untuk lokasi-lokasi di Malaysia, dimana para pengguna boleh melayari dan melawat beberapa lokasi popular di Malaysia terus melalui pelayar web anda.

Antara lokasi-lokasi popular yang disertakan, termasuklah Dataran Merdeka, Batu Caves, A Famosa, Bangunan Sultan Abdul Samad, dan banyak lagi lokasi-lokasi popular dikalangan pelancong. Ini merupakan sebahagian daripada lokasi di Malaysia, yang mana termasuk dalam lebih 15,000 lokasi diseluruh dunia yang didatangkan dengan sokongan tersebut.

Untuk menjayakan perkara ini, Google menggunakan gambar yang dikongsikan pengguna daripada Picasa dan Panoramio, dan menjayakannya melalui paparan 3D yang amat menarik sekali.

Bagi anda yang menggunakan pelayar web terkini, mungkin boleh mengaktifkan sokongan WebGL padanya, dan mula melayari lokasi-lokasi menarik bukan sahaja didalam negara, malah turut diluar negara, terus daripada monitor anda.

Jika Suka,Tidak Berpuas Hari, Tak Minat Sila Komen

HTML Comment Box is loading comments...

Popular Posts

Copyright © 2013 Azmir Zawawi. Powered by Blogger.
 
© Copyright 2013 Azmir News
Fully Design by Crew of Azmir News