KAMI MENGHADAPI MASALAH YANG AGAK BESAR DIANTARA KREW KAMI.......MASA DEPAN AZMIR NEWS TERUMBANG AMBING....TAPI APAKAN DAYA...KITA HANYA MAMPU MERANCANG TAPI ALLAH YANG MENENTUKANNYA....KAMI MEMOHON MAAF ATAS SEGALA KESULITAN YANG DIALAMI...

20/01/2013
Afnan Hairi
Co-Founder Azmir News











































Tuesday 10 April 2012

[MALAY] Infografik : Sejarah Rekabentuk Web



Bersama-sama dengan perkembangan dunia teknologi dan juga pengaturcaraan, salah satu perkara yang turut sama menerima kesan positif daripadanya adalah dunia rekabentuk web. Sejak daripada dulu, ia telah melihat perkembangan positif sehinggalah kepada Web 2.0, HTML5 dan juga CSS yang semakin popular pada hari ini. Melalui infografik yang disediakan oleh pihak WestHost, ia memaparkan perkembangan dunia rekabentuk web dari dulu sehingga ke hari ini.

Salah satu perkara yang semakin popular pada masa sekarang adalah rekabentuk web yang turut dioptimasikan untuk pelbagai skrin, yang mana menjadikannya sebagai rekabentuk yang responsif. Beberapa perkhidmatan turut disediakan memudahkan anda merekabentuk laman dengan mudah, termasuk daripada Google sendiri, selain beberapa perkhidmatan lain seperti WordPress yang kini mengintegrasikan sokongan untuk merekabentuk web dan laman blog masing-masing dengan mudah.



Dengan perkembangan positif ini, apakah yang bakal didatangkan pada masa hadapan kelak dalam dunia rekabentuk web?

Jika Suka,Tidak Berpuas Hari, Tak Minat Sila Komen

HTML Comment Box is loading comments...

Popular Posts

Copyright © 2013 Azmir Zawawi. Powered by Blogger.
 
© Copyright 2013 Azmir News
Fully Design by Crew of Azmir News