KAMI MENGHADAPI MASALAH YANG AGAK BESAR DIANTARA KREW KAMI.......MASA DEPAN AZMIR NEWS TERUMBANG AMBING....TAPI APAKAN DAYA...KITA HANYA MAMPU MERANCANG TAPI ALLAH YANG MENENTUKANNYA....KAMI MEMOHON MAAF ATAS SEGALA KESULITAN YANG DIALAMI...

20/01/2013
Afnan Hairi
Co-Founder Azmir News











































Saturday 28 April 2012

[MALAY] Flickr Mengemaskini Perkhidmatan – Memperkenalkan Pemuat-Naik Media Baru



Walaupun Yahoo! aktif mematikan beberapa perkhidmatan lain, satu-satunya perkhidmatan yang terus menerima penambah-baikkan dan juga fungsi-fungsi baru adalah Flickr. Hari ini, pembangun Flickr memperkenalkan sokongan muat-naik yang serba-baru, disamping berkongsi statistik mengatakan kini Flickr menjadi lokasi untuk perkongsian sebanyak lebih 7 billion gambar dari seluruh dunia.



Menggunakan teknologi sokongan HTML5 pada pelayar web, Flickr membawakan pelbagai penambah-baikkan pada sokongan memuat-naik gambar terus melaluinya. Kini, ia menyertakan sokongan drag-drop pada pelayar web, membolehkan anda memuat-naik gambar dengan pantas lagi terus dari desktop. Flickr turut mengatakan kelajuan muat-naik kini lebih pantas, membawakan peningkatan sehingga 60% kepada pengguna antarabangsa.

Dan dengan teknologi kamera yang semakin meningkat naik, Flickr kini menambah had saiz gambar kepada 30MB bagi pengguna percuma, dan sehingga 50MB untuk pengguna berbayar. Ini membolehkan pengguna menyimpan gambar beresolusi tinggi dan berkongsi dengan lain melalui Flickr dengan lebih mudah lagi.

Sokongan baru ini dijangka akan diperkenalkan kepada semua pengguna Flickr secara berperingkat dalam minggu-minggu akan datang. Pada masa yang sama, pembangunnya turut mengatakan, lebih banyak fungsi baru akan hadir dalam masa akan datang khas kepada pengguna Flickr.

Jika Suka,Tidak Berpuas Hari, Tak Minat Sila Komen

HTML Comment Box is loading comments...

Popular Posts

Copyright © 2013 Azmir Zawawi. Powered by Blogger.
 
© Copyright 2013 Azmir News
Fully Design by Crew of Azmir News