KAMI MENGHADAPI MASALAH YANG AGAK BESAR DIANTARA KREW KAMI.......MASA DEPAN AZMIR NEWS TERUMBANG AMBING....TAPI APAKAN DAYA...KITA HANYA MAMPU MERANCANG TAPI ALLAH YANG MENENTUKANNYA....KAMI MEMOHON MAAF ATAS SEGALA KESULITAN YANG DIALAMI...

20/01/2013
Afnan Hairi
Co-Founder Azmir News











































Saturday 28 April 2012

[MALAY] Samsung Mendahului Nokia Dalam Industri Telefon Mudah-Alih



Nampaknya, Samsung yang kini mengikuti gaya Nokia dengan mengeluarkan pelbagai saiz dan bentuk peranti mula membuahkan hasil, dimana kini melalui statistik semasa yang dikeluarkan, ia mendahului Nokia sebagai syarikat pengeluar telefon mudah-alih terkemuka di dunia.

Melalui angka yang dikeluarkan untuk suku tahun pertama 2012, ia memperlihatkan Samsung telah mengeluarkan sebanyak lebih 93.5 juta telefon mudah-alih, manakala Nokia hanya mengeluarkan sebanyak 82.7 juta sahaja. Apple pula hanya mengeluarkan sebanyak 35.1 juta peranti sepanjang tempoh tersebut.

Pada masa yang sama, dari segi penjualan telefon pintar sendiri, Samsung sekali lagi mengunguli kategori tersebut dengan pengeluaran sebanyak 44.5 juta peranti berbanding Nokia yang menduduki tempat ketiga dengan hanya 11.9 juta peranti sahaja.

Walaubagaimanapun, untuk Nokia ia boleh diperkatakan sebagai salah satu permulaan dan nafas baru melalui fokus mereka kepada Windows Phone. Mungkinkah suku tahun kedua memberikan Nokia peluang mendahului Samsung kembali, atau Samsung akan terus mendahului yang lain?

Jika Suka,Tidak Berpuas Hari, Tak Minat Sila Komen

HTML Comment Box is loading comments...

Popular Posts

Copyright © 2013 Azmir Zawawi. Powered by Blogger.
 
© Copyright 2013 Azmir News
Fully Design by Crew of Azmir News