KAMI MENGHADAPI MASALAH YANG AGAK BESAR DIANTARA KREW KAMI.......MASA DEPAN AZMIR NEWS TERUMBANG AMBING....TAPI APAKAN DAYA...KITA HANYA MAMPU MERANCANG TAPI ALLAH YANG MENENTUKANNYA....KAMI MEMOHON MAAF ATAS SEGALA KESULITAN YANG DIALAMI...

20/01/2013
Afnan Hairi
Co-Founder Azmir News











































Tuesday 13 March 2012

[MALAY] Intel Bakal Memperkenalkan Perkhidmatan IPTV Pada Penghujung Tahun Ini?

Selepas tablet dan telefon mudah-alih, salah satu peranti yang kian menjadi fokus ramai adalah televisyen. Selain daripada AppleTV, GoogleTV mahupun beberapa televisyen pintar yang lain, kini Intel dijangka akan memperkenalkan perkhidmatan IPTV mereka tersendiri, sekaligus memberikan cabaran kepada saluran berbayar yang lain di pasaran.

Ia diperkatakan Intel telah pun mula berbincang dengan beberapa penyedia kandungan, dalam mendapatkan kerjasama mereka menawarkan kandungan berbayar melalui perkhidmatan mereka kelak. Dan segalanya dikatakan masih di peringkat awal lagi buat masa ini. Perkara ini juga akan membawakan perubahan besar dari segi tawaran oleh Intel yang hanya dikenali sebagai pembangun cip sahaja sehingga ke hari ini. Untuk makluman, dari segi dunia pengguna, Intel juga menyediakan kedai aplikasi mereka untuk para pengguna Windows, dinamakan sebagai AppUp, selain menyokong pembangunan Tizen.

Di Malaysia, terdapat beberapa perkhidmatan berasaskan IPTV, dan yang paling popular adalah perkhidmatan HyppTV daripada Telekom Malaysia dan juga Astro IPTV Byond daripada pihak Astro dan TIMEdotCOM.

Jika Suka,Tidak Berpuas Hari, Tak Minat Sila Komen

HTML Comment Box is loading comments...

Popular Posts

Copyright © 2013 Azmir Zawawi. Powered by Blogger.
 
© Copyright 2013 Azmir News
Fully Design by Crew of Azmir News