KAMI MENGHADAPI MASALAH YANG AGAK BESAR DIANTARA KREW KAMI.......MASA DEPAN AZMIR NEWS TERUMBANG AMBING....TAPI APAKAN DAYA...KITA HANYA MAMPU MERANCANG TAPI ALLAH YANG MENENTUKANNYA....KAMI MEMOHON MAAF ATAS SEGALA KESULITAN YANG DIALAMI...

20/01/2013
Afnan Hairi
Co-Founder Azmir News











































Friday 30 March 2012

[MALAY] #Tips : Pelajari Bahasa Pengaturcaraan Ruby Dengan Mudah Melalui Hackety Hack



Pada acara WebCampKL bulan Mac yang diadakan beberapa hari yang lepas, salah satu perkara yang dibincangkan adalah berkenaan dengan bahasa pengaturcaraan. Memandangkan kini salah satu bahasa pengaturcaraan yang semakin meningkat popular dari hari ke hari adalah Ruby, mungkin kini para pembangun mahupun mereka yang terlibat dalam industri ini mempelajarinya sebagai salah satu keperluan semasa.



Untuk memudahkan mereka yang ingin mempelajari Ruby, salah satu program yang memudahkan anda mempelajarinya adalah Hackety Hack, yang menawarkan pembelajaran Ruby dengan mudah dan interaktif pada Windows, Mac dan juga Linux.

Hackety Hack juga turut menawarkan kemudahan bagi para pengguna yang tidak mempunyai sebarang latar belakang dalam dunia pengaturcaraan untuk turut mempelajari Ruby melaluinya. Buat masa ini, bilangan tutorial yang disediakan mungkin terhad, dan pembangunnya mensasarkan untuk menambahnya dari masa ke semasa.

Bagi anda yang berminat, mungkin boleh memuat-turun aplikasi Hackety Hack, dan mula mempelajari bahasa pengaturcaraan Ruby melalui desktop anda hari ini. Sekiranya anda sudah biasa dengan Ruby, anda juga boleh menyumbangkan tutorial dan sebagainya melalui laman GitHub yang disediakan.

Jika Suka,Tidak Berpuas Hari, Tak Minat Sila Komen

HTML Comment Box is loading comments...

Popular Posts

Copyright © 2013 Azmir Zawawi. Powered by Blogger.
 
© Copyright 2013 Azmir News
Fully Design by Crew of Azmir News