KAMI MENGHADAPI MASALAH YANG AGAK BESAR DIANTARA KREW KAMI.......MASA DEPAN AZMIR NEWS TERUMBANG AMBING....TAPI APAKAN DAYA...KITA HANYA MAMPU MERANCANG TAPI ALLAH YANG MENENTUKANNYA....KAMI MEMOHON MAAF ATAS SEGALA KESULITAN YANG DIALAMI...

20/01/2013
Afnan Hairi
Co-Founder Azmir News











































Thursday 29 March 2012

[MALAY] Yahoo! Mungkin Mengantikan Enjin Carian Microsoft Untuk Google?



Bing boleh dikatakan mendapat ramai pengguna hasil daripada kerjasama eksklusif mereka bersama dengan Yahoo!. Namun mungkin perkara tersebut berubah tidak lama lagi, dengan ura-ura awal mengatakan Yahoo! dalam perbincangan awal dalam mengantikan enjin carian mereka yang mana kini dijana oleh pihak Microsoft.

Bertambah menariknya lagi adalah dimana ia turut diperkatakan Yahoo! mungkin akan beralih kepada gergasi internet, Google dalam menjana enjin carian mereka. Perkara ini dikatakan dalam perbincangan secara dalaman, dan masih belum disahkan lagi buat masa ini.

Sebelum ini, Yahoo! dan Microsoft telah mengumumkan kerjasama selama lebih kurang 10 tahun dimana melaluinya Yahoo! akan menggunakan enjin carian daripada Microsoft dan juga perkongsian dari segi pengiklanan. Tetapi, dengan perubahan CEO pada Yahoo!, dan fokus utama lebih kepada kandungan, mungkin perkara ini berubah. Dan sekiranya benar mereka beralih kepada Google, ia akan memberikan impak yang serius kepada Microsoft.

Jika Suka,Tidak Berpuas Hari, Tak Minat Sila Komen

HTML Comment Box is loading comments...

Popular Posts

Copyright © 2013 Azmir Zawawi. Powered by Blogger.
 
© Copyright 2013 Azmir News
Fully Design by Crew of Azmir News