KAMI MENGHADAPI MASALAH YANG AGAK BESAR DIANTARA KREW KAMI.......MASA DEPAN AZMIR NEWS TERUMBANG AMBING....TAPI APAKAN DAYA...KITA HANYA MAMPU MERANCANG TAPI ALLAH YANG MENENTUKANNYA....KAMI MEMOHON MAAF ATAS SEGALA KESULITAN YANG DIALAMI...

20/01/2013
Afnan Hairi
Co-Founder Azmir News











































Friday 16 November 2012

Firefox OS Diperkenalkan Dalam Bentuk Add-On Untuk Firefox


Firefox OS adalah sistem operasi mudah-alih berasaskan HTML5 yang sedang dibangunkan oleh Mozilla, dan bakal dilancarkan bersama-sama peranti daripada ZTE dan lain-lain pada awal tahun hadapan.
Versi pembangunannya telah pun sedia untuk diakses kepada pengguna umum sejak awal sebelum ini. Namun untuk menggunakannya, ia memerlukan melalui beberapa langkah sebelum dapat digunakan.
Tetapi, kini, pengguna tidak lagi perlu melalui pelbagai proses sukar, dimana pihak Mozilla sendiri menyediakannya dalam bentuk add-on untuk Firefox, membolehkan sesiapa sahaja memasangnya pada pelayar web Firefox mereka dengan hanya satu klik, dan mengujinya sendiri dengan mudah.
Namun, ia kelihatan memakan penggunaan CPU dan memori yang agak tinggi apabila dijalankan pada awalnya, dan saiz add-on juga sedikit besar berbanding kebiasaan.
Bagi anda yang berminat, boleh memuat-turunnya untuk pelayar web Firefox hari ini, dan mencuba sendiri FirefoxOS yang sedang dibangunkan oleh Mozilla.

Jika Suka,Tidak Berpuas Hari, Tak Minat Sila Komen

HTML Comment Box is loading comments...

Popular Posts

Copyright © 2013 Azmir Zawawi. Powered by Blogger.
 
© Copyright 2013 Azmir News
Fully Design by Crew of Azmir News