KAMI MENGHADAPI MASALAH YANG AGAK BESAR DIANTARA KREW KAMI.......MASA DEPAN AZMIR NEWS TERUMBANG AMBING....TAPI APAKAN DAYA...KITA HANYA MAMPU MERANCANG TAPI ALLAH YANG MENENTUKANNYA....KAMI MEMOHON MAAF ATAS SEGALA KESULITAN YANG DIALAMI...

20/01/2013
Afnan Hairi
Co-Founder Azmir News











































Friday 16 November 2012

Google Chrome Masih Kekal Sebagai Pelayar Web Terpantas


Dengan pelancaran Internet Explorer 10 Preview, salah satu perkara yang diperkatakan adalah mengenai kepantasan pelayar webnya yang mendahului yang lain, dan kini, melalui ujian yang dikendalikan CrossBrowserBook, ia kelihatan walaupun IE10 agak pantas, namun Chrome masih mengekalkan kedudukannya ditangga pertama.
Sebanyak tiga ujian dikendalikan oleh mereka, melibatkan ujian SunSpider, Octane dan juga HTML5. Daripada keputusannya, ia memperlihatkan IE10 mendahului semua pelayar web dari segi ujian SunSpider, namun Chrome 23 menewaskannya dan mendahului yang lain jauh dihadapan pada ujian Octane dan juga HTML5.
Daripadanya, ia memperlihatkan yang mana Internet Explorer 10 membawakan peningkatan dari segi JavaScript, manakala dari segi sokongan HTML5 dan sebagainya, ia masih tidak menyeluruh seperti pelayar web yang lain.
Mungkin pihak Microsoft boleh mengatasinya dengan memperkenalkan kemaskini pelayar web yang lebih pantas seperti mana yang diimplementasikan oleh Chrome dan juga Mozilla akhir-akhir ini.

Jika Suka,Tidak Berpuas Hari, Tak Minat Sila Komen

HTML Comment Box is loading comments...

Popular Posts

Copyright © 2013 Azmir Zawawi. Powered by Blogger.
 
© Copyright 2013 Azmir News
Fully Design by Crew of Azmir News